About

Bila hati berbicara, Bila akal beroperasi, Bila jari jemari berlari, Lahirlah Tinta dari Hati yang tercari-cari redha Ilahi...

Oct 26, 2010

Tudung

hormat

dengan cara pemakaian saya, saya rasa di hormati.
lebih-lebih lagi dengan pelajar lelaki di sekolah.
perempuan entahlah, ada yang mengutuk.
saya tak tahu.
mungkin sebab saya tak baik.
i need to improve
i know.

hijab

tudung labuh sebagai hijab.
lebih protective bagi saya.
saya selesa memakainya.
rasa dihijab dari perangai yang entah-apa-apa.
nak bising-bising, nak merapu pun tak jadi.

awal

awal-awal pakai tu, tak tahu sebab yang sebenar.
just wear it.
tak tahu kenapa.
tak ada tujuan.
tak ada sebab.

lama-lama

bila dah pakai lama-lama,
baru realise, sebab, tujuan yang sepatutnya.
dengan tudung labuh, tingkah laku kita akan terjaga.
sikap kita akan terkawal.
tudung labuh yang akan mendorong kita jadi mukminah.

blog

bila baca blog Kak Ijjlal tentang tudung labuh saya semakin sedar.
alhamdulillah.
saya masih berusaha supaya saya tidak akan menjadi perosak imej orang yang memakai tudung labuh.
alhamdulillah,
saya masih istiqamah pakai tudung labuh.
alhamdulillah,
Allah buka mata saya sedikit demi sedikit.
dari hati yang kosong tentang tudung labuh,
semakin lama semakin meningkat. (semoga Allah tak kurangkan)

ignore

insyaAllah saya akan berusaha menjadi hamba yang bersyukur.
saya akan cuba ignore segala kutukan tentang tudung labuh saya.
kerana hidayah dan rahmat bertudung labuh lebih besar dan bernilai dari kutukan.

risau

ya Allah, jauhkan hambamu dari perasaan riak, perangai-perangai negatif.
berikan lah hambamu ini, sahabat dan teman yang sama-sama mengorak langkah mendekatimu,
yang menarikku hampir kepadaMu bila diri ini tertinggal di belakang.

yuk, kejar redha Allah,
tabahkah hati dan istiqamah,
kerana perjuangan ini belum selesai,
perjalanan ini masih panjang.

No comments:

Post a Comment