About

Bila hati berbicara, Bila akal beroperasi, Bila jari jemari berlari, Lahirlah Tinta dari Hati yang tercari-cari redha Ilahi...

Oct 5, 2010

Impian Penentu Destinasi

kata dia : kita hidup mesti ada impian. impian tanpa usaha berterusan akan terus tinggal impian. bersama impian kita akan maju ke hadapan. bersama impian, ummah dapat dibgunkan. tunaikan impian berlandaskan syarak utk keberkatan drNya...


ya! sudah pasti saya juga ada impian. tetapi cukuplah saya katakan selagi impian saya tak tercapai, kisahnya tidak akan di coret di sini. mungkin ada kalau saya terlampau gedik nak kongsi impian tu. *haha*

bagi saya

hidup tanpa impian ibarat milo ais tanpa ais.
kopi susu tanpa susu.
tanak nasi tanpa beras.
senang cerita
imperfect.

usaha

impian tanpa usaha pula macam bila kita masuk pertandingan lumba lari.
orang semua berlari, kita masih di tempat permulaan.
semua orang ketika itu ada tujuan yang sama, menjadi orang yang pertama tiba di garisan penamat.
kita pula macam tak tahu sebab kita masuk lumba lari.
apa yang kita mahu.
aneh bukan?

kehidupan

untuk hidup ini pula, tanpa impian dan usaha, kita seperti di awangan.
melayang-layang tanpa arah.
jadi, apa tujuan kita di muka bumi Allah ini?
adakah hanya sebagai pemerhati?

ayuh sama-sama kecapi impian! (bukan ayuh bermimpi ya)
bangunkan diri, bangunkan ummah!
Allah Maha Besar!

No comments:

Post a Comment