About

Bila hati berbicara, Bila akal beroperasi, Bila jari jemari berlari, Lahirlah Tinta dari Hati yang tercari-cari redha Ilahi...

Sep 14, 2011

=)

assalamualaikum...

makin lama, makin suka berangan-angan saya ni.
jadi, nak tak nak, terpaksalah kamu dan kamu baca. haha

sepatutnya ada entry raya kan.
tak apalah.
Selamat Hari Raya Puasa 6. boleh tak?
tak boleh pun nak tulis juga.
ampunkan saya untuk dulu, kini dan selamanya.

Hari Raya?
sudah pastinya bila di kampung,
saya dan sepupu-sepupu anak dara ni hanya duduk di rumah opah.
dan bila masuk waktu tengahari,
pastinya dah naik katil, sofa tidur. haha
memang macam ni tiap tahun.
pagi-pagi lepas solat raya, ramailah di rumah opah.
tapi lepas tu jadi sunyi.
eh tak berapa kot.
sebab ada suara abe-abe yang main game. haha

raya? waktu untuk luangkan masa dengan saudara mara rapat je.
kadang-kadang teringin gak nak pergi jalan-jalan rumah orang.
tapi waktu kecil je la buat benda tu.
dah besar ni, nak jalan rumah siapa? huhu
memang duduk rumah opah je.
main internet, borak-borak, gosip-gosip. initakbaik

panjang betul mukadimah saya kan.
jadi, bila baca, kawan-kawan pergi jalan sana sini,
macam best, mulalah masuk dalam imaginasi,
bila dah punya keluarga,
harapnya keluarga 'dia' besar,
memang akan ziarah-menziarahi rumah orang,
rapatkan hubungan.
lepastu ada mak mertua yang sayangkan menantu ni,
dengan bangga perkenalkan menantu dia ni. haha. takbolehblah kan

ok. tapi bila fikir balik.
macam mana best pun jalan-jalan,
best tu hanya sementara,
dan tak akan sama dengan duduk kat rumah opah.
luang masa dengan famili sendiri, makcik, sepupu.

daripada saya terus merapu dan berangan-angan,
lebih baik saya nokhtahkan.
=) maaf, tak berilmiah pun entry saya.

No comments:

Post a Comment