About

Bila hati berbicara, Bila akal beroperasi, Bila jari jemari berlari, Lahirlah Tinta dari Hati yang tercari-cari redha Ilahi...

Nov 9, 2010

Alhamdulillah

Abu Hurairah meriwayatkan drp Nabi s.a.w., Rasulullah bersabda:
Musa bin Imran bertanya:"Hai Tuhanku, siapakah hambaMu yg plg mulia di sisiMu? FirmanNya:"Siapa yg mengutamakan kemaafan sedangkan dia mampu utk mblas kejahatan org lain."

alhamdulillah,
kerana jumpa hadis ni,
tekad meminta maaf hari itu teguh.

tadi

jadi,
sebelum tekad saya pudar,
saya segera selesaikan,
saya jumpa dia dan cakap untuk lakukan gencatan,
eh bukan gencatan senjata,
gencatan perang dingin je, *haha*

memang

saya rasa macam nak minta maaf kat semua orang,
tak kira la orang kenal saya atau tidak,
entah la kenapa.
pelik juga,
tadi, bila ada orang tanya,
saya cakap untuk sisa-sisa masa yang ada ni,
terus orang tu cakap saya nak mati,

sentap

agak la.
amal ibadat senipis kulit bawang,
takutnya nak menghadap Allah,
mungkin inilah titik perubahan.

change for good

saya dah boleh borak-borak dengan rakan-rakan yang tak sekelas *clap*
sebelum ni, bukan je tak borak,
kenal pun tak, walaupun dari form 1 sama sekolah,
teruk kan?

pernah

kak izzati pernah kata; easy to forgive, but hard to forget,
saya nak jadi orang yang easy to forgive and forget,
but before forget, learn from what we get,
just forget that make us hurt.
doakan ya

yuk, be the one who forgive and forget,
cause when we forget, we can forgive sincerely from our heart
=)

No comments:

Post a Comment