About

Bila hati berbicara, Bila akal beroperasi, Bila jari jemari berlari, Lahirlah Tinta dari Hati yang tercari-cari redha Ilahi...

Jul 11, 2013

Siang Ikan

Assalamualaikum.

Hari ni,
belajar benda baru,
Belajar siang ikan!!
haha.

Mungkin bagi sesetengah orang,
jadi tertanya-tanya,
dah 20 tahun baru nak belajar siang ikan? haha
Jujurnya,
saya ni spoil sikit, ke banyak,
banyak benda yang baru nak belajar.

tapi,
satu perkara yang saya sedar,
selagi ajal tak menjemput,
there will never be too late to learn,
dan saya tak malu pun belajar banyak benda,
walau sesetengah benda budak darjah 1 pun dah belajar.

sebab mungkin Allah bagi orang tu tahu awal sebab dia ambil masa panjang untuk mahir,
dan bagi orang lain, dia ambil masa pendek untuk mahir.

this is what life is.
cuma, jangan pernah menyesal,
mengeluh, dan menyoal kenapa Allah bagi aku tahu lambat,
macam bila kita terima hidayah Allah,
bersyukur, sekurangnya Allah bagi hidayah,
walau orang lain dah dapat dulu,
tapi kita dapat juga kan,
mungkin walau kita dapat kemudian,
kita boleh pecut seiring dengan orang yang dapat dulu,
mungkin lagi laju.

saya rasa, makin hari skill menulis saya makin merepek,
haha. bajet macam ada skill sebelum ni.

No comments:

Post a Comment